Kunovský Carp Cup 2021

kunovsky carp cup

Opäť je to tu. Sezóna už klope na dvere a my sa štandardne na poslednú chvíľu začíname zamýšľať nad tým, kam by sme si tohto roku šli zasúťažiť. Googlime, telefonujeme a postupne zisťujeme, že sme sa opäť raz zobudili neskoro a všetky pre nás zaujímavé otváracie „jarné“ kaprárske preteky sú plne obsadené. Vlastne nie tak celkom. Nádej umiera posledná. Marián ihneď telefonuje „řediteli“ a keďže je No Respect Kimot aj jedným z hlavných sponzorov veľmi zaujímavého preteku KCC, má miesto pre jeden tím na štartovnej listine. Vyšlo to. Sme tam. Prvý krok úspešne za nami.

Po minuloročnom ISCC sme si povedali, že sa sústredíme na preteky bližšie Východu. Smola. Cestujeme cez 350km. Východniarska „Kimoťácka“ vetva sa napichla na domácu Skalicko–Senickú sieť a zisťujeme všetko potrebné info o Kunove. Nikto z nás tam nikdy nechytal, takže každá rada nad zlato. Touto cestou by som chcel ešte raz poďakovať hlavne Paťovi, Rišovi a Mirovi, ktorí nás vtiahli do deja tejto vody. KCC je štvordňový pretek, kde sa do hodnotenia započítavajú 3 najťažšie ulovené ryby. Boduje sa kapor od 5kg. 65ha VN bola takmer po 25tich rokoch koncom roku 2015 vypustená a vylovená z dôvodu revízie a čistenia. Vylovené ryby boli presunuté do blízkych revírov z ktorých boli neskôr po napustení vrátené späť. Napúšťať sa začala až koncom roku 2017. Za tú dobu stihla dosť rozsiahlo zarásť rôznym porastom, čo na drvivej väčšine lovných miest skomplikovalo spôsob lovu. Prvý ročník KCC sa uskutočnil v septembri 2020. Pochytalo sa pomerne málo bodovanej ryby, nakoľko sa v priehrade nachádza množstvo kapra menšej váhovej kategórie a pri väčších rybách robili pretekárom problémy práve prekážky na dne vo forme množstva kríkov, tráv a pahýľov. Blížil sa termín pretekov, prípravy vrcholili, nechceli sme nič nechať na náhodu. Keďže náš Východniarsky tím má zastúpenie od Košíc cez Prešov až po Svidník, bod štartu bol jasný. Zraz máme v Prešove, odkiaľ vyrážame všetci pokope a už po ceste budujeme tímového ducha, dolaďujeme detaily a rozoberáme všetky možné aj nemožné situácie, ktoré by nás mohli prekvapiť. Skoro ráno prichádzame k brehom VN a zbierame prvé dojmy z „novej vody“. Predpoveď počasia na celý pretek znel jednoznačne. Silný nárazový vietor miestami až 24m/s. Mali sme vytypovaných zopár top miest, ktorých los by nám na úvod rozjasal tváre, no všetci dobre vieme, že prekvapiť dokáže aj „nenápadný flek“. Na žrebovanie sme vyslali Ľuda, ktorý mal už viackrát šťastnú ruku. Začalo sa ťahať a top miesta sa pomaly ale isto vytrácali. Sme na rade. Ľudo ťahá číslo 8. stred jazera. Miesto v porovnaní s drvivou väčšinou na brehu veľmi komfortné, pod vodou to tiež nie je najhoršie, takže spokojne odchádzame pripraviť sa. Ešte zastávka za parťákmi „Kimoťákmi“ z tímu Fishing Friends, ktorý nám ochotne doručili všetko kŕmenie a nástrahy priamo z Milanovej kuchyne. Ešte raz ďakujeme chlapci.

Úvodné nekonečné vybaľovanie a rozkladanie sa miešalo s dohadovaním a vymedzovaním miesta na vode so susedmi. Úvod nám nevyšiel úplne podľa predstáv, preteky už odštartovali a my sme ešte stále mali na brehu čo robiť. Nevadí. Uvítací zdravotný štamperlík vymazal úvodný chaos a nervozitu a čoskoro sme už fungovali na 100% . Boli sme veľmi zvedaví, ako sa osvedčia plavákové montáže na lov do prekážok, s ktorými sme doposiaľ skúsenosti nemali, ale táto voda sa nám videla ako ideálna pre ich získanie. Čo sa týka nástrah a kŕmenia, vsadili sme na boilies LSD, Slávička, Dead Sea, Black Jack, novinku Houmr a B1. V našom sektore sme vo vode našli zopár zaujímavých miest, ktoré sa točili okolo prekážok vo forme zatopených kríkov a porastov. Dve prúty sme nosili na miesta, medzi dvomi širokými hustými pásmi týchto kríkov, kde bolo dno čistejšie. Na týchto prútoch sme testovali spomínané plavákové montáže. Jeden prút sme vozili tesne pred prvý bližší pás kríkov a posledný bol najbližšie na voľnej vode. Prvá bodovaná ryba pretekov na seba nenechala dlho čakať a zabrala cca 4h po odštartovaní pretekov s váhou 7,02kg tímu Ryby Bzenec. Tá v poradí druhá už bola však naša. Šialená jazda preverila funkčnosť plavákovej montáže a na breh sme priviezli krásneho 12,5kg šupíka. Štart, ktorý si na pretekoch tohto typu praje zažiť každý pretekár. Počas noci sme mali ešte zopár rýb tesne pod bodovanou hranicou. Ráno sa však konečne ozvala aj naša najbližšia bója a na brehu sa ocitli ďalšie bodíky. Šupík s váhou 9,12kg veľmi potešil a nám chýbala do zbierky ešte jedna ryba a potom už len prepisovať. Takto nejako nám to prebiehalo našimi mysľami pri ideálnych podmienkach, verili sme tomu a nepripúšťali si, žeby to vôbec mohlo dopadnúť inak. Opäť sa nechytalo veľa bodovaných rýb, čo nám taktiež hralo do karát. Počas dňa to bolo hlavne o menších rybách a o veľmi príjemných chvíľach spojených s návštevami kamarátov, ktorých máme na západe dostatok a mohli sme takto spojiť príjemné s užitočným. Taktiež pozdravujeme fajn chalanov susedov z tímu Rybárski priatelia z miesta č.7, ktorí nám spríjemňovali pobyt a nemalou mierou sa pripísali na vytvorení tej pravej záhoráckej atmosféry. Už počas druhej noci pripisujeme tretiu bodovanú rybu, síce zatiaľ najmenšiu, s váhou 6,62kg, ale pri tom minime bodovaných rýb čo sa tu teraz chytá je všetko nad 5kg cenené. Celkom sa nám to začína rozbiehať. Ráno máme v krátkom slede dve bodované s váhami 7,1kg a a 7,85kg, takže začíname prepisovať a začínam si na našich tvárach všímať úsmevy, ktoré hovoria za všetko. V tíme vládne pohoda, spokojnosť, radosť... Proste všetko vychádza. Všetko čo sme si naplánovali, určili, skúsili funguje. Od večera prvého dňa pretekov sa držíme na prvom mieste. Do tretieho dňa sa nám dokonca darilo držať aj najväčšiu rybu pretekov, ktorú nám vyfúkol CT Amatéri s kaprom rovných 13kg. Taktiež sa tešíme s každou bodovanou rybou susedov a kamarátov chytajúcich oproti nám v tíme Pirko baits a bič začína konečne plieskať aj u chlapcov v tíme Fishing Friends, ktorý si to nechávali na koniec a postupne začínajú pripisovať bodované ryby. Po ryby chodíme celé preteky v dvojici, kvôli lepšej ovládateľnosti vo vetre a 50% možnosti, že ryba bude niekde „visieť“ a bude ju potrebné vykotvičkovať. Je to istejšie a komfortnejšie, avšak na fyzičku o to náročnejšie. Je pred nami tretia noc a veríme v ďalšiu nočnú prepisovačku. Noc má klasický priebeh ... medzi niekoľkými menšími opäť vystrelila krajšia ryba. Na naše prekvapenie tie väčšie zatiaľ veľa bojovnosti neukázali a končia v podberáku skôr, než zistia čo sa deje. Ručička váhy sa zastavuje na 11,9kg a my si ďalšou peknou rybou poisťujeme priebežné umiestnenie. Rýb začína postupne pribúdať a viaceré tímy už prepisujú. Pred nami je posledných 24h. Tak ako každý večer, aj tento posledný sme si stanovili nové ciele, ktoré sa nám doposiaľ stále podarilo plniť. Tie posledné boli najdôležitejšie. Prepísať našu najmenšiu rybu (9,12kg) a udržať prvenstvo. Posledný rozlúčkový večer trávime v spoločnosti susedného tímu a pri pečeno-dusenej krkovičke a poháriku domácej si vychutnávame atmosféru a „ticho pred búrkou“. Prichádza nám 7,5kg kaprík, ktorý by mnohé tímy potešil, u nás však potrebujeme na prepísanie rybu nad 9kg. Okolo polnoci sa poberáme do spacákov a v hlavách máme jasný scenár. Ten sa čoskoro začína napĺňať a pomimo niekoľkých tesne bodovaných prichádza ryba na ktorú čakáme. Konečne aj bojuje a ja si vychutnávam poriadny súboj. Vymodlená ryba má váhu 10,65kg a my spokojne ľaháme dospať pred balením a dlhou cestou domov čo to pôjde.

Ráno sa začali ryby ozývať v rôznych častiach VN a tak sme boli ako na ihlách, či náš náskok bude stačiť. S Mariánom sme práve na vode. Zrazu sa všade navôkol rozlieha prenikavé trúbenie oznamujúce ukončenie pretekov. Ponáhľame sa na breh, kde nás už čakajú organizátori, aby nám mohli oznámiť, že sme vyhrali. Je koniec. Zvládli sme to. Vyšlo to!!! Zo začiatku pretekov nám fungovali skoro všetky druhy a príchute boilies. Neskôr nám začala nabiehať menšia ryba a tak sme postupom času zredukovali kŕmenie na pár guličiek okolo montáže a našívali na všetky prúty už iba Dead Sea a Black Jacka. Tieto dve príchute nám fungovali najlepšie, či už vo forme potápavých, alebo neutrálnych guličiek. Čo sa plavákových montáží týka, tie sme počas preteku vylaďovali, keďže nám z nich zopár menších rýb spadlo, ale vďačíme im za niekoľko pekných bodovaných rýb. Ďakujem chlapci za super preteky a už teraz sa teším na naše ďalšie účinkovanie. Taktiež ďakujeme všetkým, čo nám držali prsty, alebo nás akokoľvek podporovali, či pomohli.